.

.
the culture of design.
Busra Sahin

4 Nisan 2014 Cuma

Die Brucke (Alman Dışavurumculuğu/Köprü)

Fransız fovlarının, resim sanatını kökünden değiştirmek gibi bir niyetleri yoktu; yeni yollar açmayı, sanatta yeni bir sayfa başlatmayı düşünmüyorlardı. 

İstedikleri tek şey, kendilerinde tutku derecesinde var olan renk şiddetini dile getirmek ve onu en güçlü, ten görkemli noktasına ulaştırmaktı.
 Die Brucke
Dışavurumcu akımdan etkilenen bir grup sanatçının 1905'te dresden'de kurduğu oluşumdur. 

Adını, Nietzsche'nin "hedef değil köprü olmak gerek" sözünden almıştır. 




  • Amaçları, klasik sanatla 20. yy başlarında şekillenmeye başlayan yeni sanat akımları arasında bir geçiş olgusu tasarlamaktır.
  • Die brücke ressamları kaba, ilkel renkler, kalın çizgiler kullanmışlar, çağdaş yaşamın umutsuzluğunu eserlerinde işlemişlerdir.
  • Modern dünyada yalnızlığa gömülmüş insanın iç sıkıntısını işledikleri konuları (korku, ölüm, başkaldırma, çılgınlık) temel olarak aldılar.
  • Die brücke ressamları kaba, ilkel renkler, kalın çizgiler kullanmışlar, çağdaş yaşamın umutsuzluğunu eserlerinde işlemişlerdir.
  •  Sanatçılar yeni bir dünya kurma çabası içinde sanatı genç kuşağın bir önceki kuşağa savaşı olarak algılamaktadırlar.
  • Fovistlerin yapıtlarında belli bir tasarım uyumuna bağlı kalarak rengi, şiddet uğruna irdelemiş, renk ve biçime psikolojik anlamlar yüklemişlerdir. Böylece içinde bulundukları düzene karşı koymayı amaçladıkları bilinmektedir.
     
  • Otto Mueller, Emile Nolde, Cuno Amiet, Axel Galen-Kallela önemli temsilcilerindendir.
  •  Resimler konularını günlük yaşamdan aldılar.
  • Sanatçılar için biçimleri ortaya çıkarmada dışavurumcu ifade tarzına uyan tahta baskı önemli rol oynamıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder